May 9, 2009

You Make Me Smile (Fern)

I joined the stamp camp week 4 at the 2Peas about a week ago. - Ms. Jennifer McGuire's 'stamping on fabric' class.
This was my first attempt of heat embossing on fabric. I wanted to express the wind and the light of the southern island onto this card, so I used this stripe weave ribbon.
先日2Peasにて行なわれていたスタンプキャンプクラスに参加し、布にヒート・エンボスという初の試みを、挑戦してみました。 なんと、エンボスは布用ではなく、普通のペーパークラフト用です。耐久性に少々疑問を持ったのですが、とりあえず、チャレンジ♪
This is the card, 'You Make Me Smile (Fern)'.
布と言っても、私は取扱いのしやすい、モアレのストライプ入りワイドリボンとリネンリボンにスタンプ。 (この間のトート作りで、ちょっと大きめの布を扱うのに、少々疲れましたので(笑))
モアレストライプリボンを使用した理由は、南国(南の島)の光と風を表現したかったからで、まあ、その点では、動きが表現出来て成功だったのですが、サテン織りの部分は、平織り部分に比べると、エンボスが剥離しやすいですね・・。
それと、制作段階で、ヒートエンボスはかなりの高温(200℃位)ですから、化繊入りのモアレリボンは少々作業に手間取りました。(^^;)
綺麗ですが、剥離する可能性その他を考えると、何方かに送る場合のグリーティングカード用には、少々疑問が・・・。先様の環境を汚してしまう可能性もあるし。
(ちなみに、リネン等の高温OKの布でも試してみましたが、高温でエンボスパウダーを溶かすので、布への定着は良いですが、エンボスが割れた場合の剥離が・・・。額装する等、布が曲がり難いなどの環境を作ってあげなければ、ギフトには不適と個人的には思いました。折角贈っても、相手のお部屋や洋服等を汚してはですね・・)
The heat embossing part is on a khaki green moire stripe ribbon - this ribbon is 2" wide. And stameped with StazOn Teal Blue ink on a linen ribbon and frayed the edge a little.
This is a closeup view.
stamp used: HA Three Ferns / S5154 HA Clear Design Scallop Borders / CL233 HA Sparckle Clear Simple Messages / CL173 paper: HA Kraft Notecard Ink & embossing powder: Tsukineko VersaMark, StazOn / Teal Blue, VersaFine / Onyx Black Ranger Embossing Powder / Sea Foam Accessories: Mokuba moire stripe ribbon, linen ribbon, Prima paper flowers, Linen thread HA pearl and gemstone, Basic Grey buttons Thank you for looking! :)

No comments:

Post a Comment

Thanks for visiting my blog!
*Your appreciated comment will be published after approving to escape the spams. Thanks for your understandings.
*書込んでくださったコメントは、スパムコメントを避けるために、承認後に公開されます。ご了承願えましたら幸いです。 -- tomo --